Bank app: van overschrijvingen tot spin the bottle

Elke keer heb ik het voor. Ik sta op het punt iets te kopen in de winkel maar ik weet niet wat mijn saldo is. Op zich is dat geen groot probleem, ik kan zoals velen onder nul gaan, maar dat doe ik niet graag. En als student heb je wel vaker voor dat je niet veel meer kan spenderen aan extra’s, naar school gaan betaald namelijk niet zo goed. Daarom moet ik vaak een berichtje sturen naar mijn ouders om te vragen of ze het eens willen nakijken. Meestal zijn ze dan niet thuis en kan ik het wel vergeten.

De oplossing voor dit lastig probleem… De bank app. Je hebt ze van alle grote banken, Belfius, ING, KBC, BNP Paribas Fortis en anderen.

IMG_1587

De meeste banken houden het bij de basics, stand van de rekening raadplegen, overschrijvingen uitvoeren en een afspraak maken met je bank of meteen bellen. Maar bij sommige app’s is er iets extra.

Bij BNP kan je werken met een tijdlijn. Een makkelijke manier om overzicht te houden op je uitgaven. Maar de leukste toepassing vind je bij KBC. Zij bieden je de mogelijkheid om te ‘scashen‘. Met deze functie kan je betalingen uitwisselen tussen 2 smartphones aan de hand van QR-codes. Ongelooflijk handig toch?

Na een beetje verder zoeken in de wereld van de verschillende bank applicatie kwam ik terecht bij ‘Belfius Free Time‘. Een applicatie dat iedereen kan gebruiken, je kan als niet Belfius klant alleen geen minimum of maximum bedrag bepalen. Wat je wel kan is ‘spin the bottle’, ‘split the bill’ en ‘who owes whom’.  Over deze drie functies kan ik heel wat uitleggen maar ik denk dat je het best eens uitprobeert. De applicatie kost niks dus testen maar. Ik kan er mij alleszins lang met bezig houden en het zal goed van pas komen bij het volgende etentje met de vrienden.

IMG_1588IMG_1591

IMG_1590IMG_1589

Getagged , , , , , , ,

Plaats een reactie